Sonuç olarak ortada ciddi bir savaş olduğu da belli. İşin ciddiyetini markaların davetlerinde gazeteci takımı ile moda bloggerlarını ayırma telaşından da anlayabilirsiniz. Hiçbirimiz dekupe görsellerimizi oraya buraya sıkıştırtmaya çalışırken, "şekerim gencecik, resmen çocuk bunlar, alt tarafı bir siteleri var, iki takıştırıyorlar, biraz da güzeller diye nasıl benimle aynı masaya oturtursun bunları?" serzenişleriyle uğraşmak istemiyoruz. Sonuçta gönlümüzde dergi sayfasının yeri de (bütçesi de), blogger kombinin yeri de (bütçesi de) ayrı.
İşe dergicilik yönünden bakarsanız ise ortada moda blogları ile sınırlanamayacak bir dijital dünya baskısı olduğu aşikar. Ayakta kalmak, zamana ayak uydurmak her sektörde olduğu kadar, belki basılı yayında biraz daha sert mevcut...
Girizgahım beni doğru yere yönlendirebildiyse, mevz-u bahsimiz zamana ayak uyduran bir dergi: ALL.


ALL dergisi yayın hayatına başladığında iletişimini düşük ücreti ve alışveriş dergisi olma fikri ile yaptı. Mağazalarda kasa yanında satılan dergi olma imajını kırabilmek için ise sonradan çok uğraştı. İçeriğini genişletti ve kadrosunu yeniledi, uzun bir süredir de kalitesini ve "moda dergisi" segmentine dahil olduğunu okuruna (tüketicisine) anlatmaya çalışıyor. Bana sorarsanız da, karşılanabilir moda içeriği ile doğru yolda ilerliyor.
Bu yazıya konu olan ALL yeniliği ise bunlardan farklı ancak çok da bağımsız olmayan bir farklılık: ALL, 2015 sayıları itibariyle tüm yazar ve editörlerinin isimleri yanında instagram hesaplarını da paylaşmaya başladı.
Takip edecek yeni ve farklı isimler arayışında olan çoğu modasever ve "wannabe" için hemen dikkat çekici olan bu uygulama aynı zamanda bloggerlara açılan savaşta da çok doğru bir hamle. Zira dergiciliğin "cenerik" imajına karşı moda bloglarının "kişisel" imajı çok ciddi puan kazanıyor-du.
"Maritsa'nın / Billur'un kendi seçimi, kendi beğendiği ürün" fikrinin ciddi bir gücü var. Hatta konu etkileyiciliğe ve satışa dönüşen PR'a geldiğinde, sıralama çoğu zaman şöyle:
X dergisi kombin sayfası < X dergisi öneriyor
Editörün seçimi sayfası < Y blogger kombini

Bu bağlamda dergi editörlerinin isimlerini dergiciliğe ilgi duymayan ya da moda sektöründe çalışmayan kişiler pek de önemsemezken, ALL'un hepsine bir internet kişiliği kazandırması ve instagram hesapları ile sadece derginin değil, isimlerin de reklamını yapması önemli bir hamle.


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder